Friday, December 21, 2012

Youtube


Assalammualaikum!


Tgk title tu mesti la tau dah kan? Nak borak ttg Youtube. Sapa ada akaun Youtube? Korang guna utk komen , like , subcribe , tutors or utk upload vid korang sendiri? Kalau yg upload vid sendiri, make sure tidak memalukan dan menjatuhkan maruah diri sendiri okay gang?


Aku pun ada akaun youtube, muehehe. Tapi aku cuma gunakan utk like, subcribe dan komen vid dlm utube shj. Xlebih dari tu, nanti tataula :p Selama aku ber-utube ni, banyak perkara yg memalukan yg ada dlm vid yg diupload tanpa segan silu. Banyak jugak yg mencari publisiti murahan dlm utube, wadahelp? Shame for them. :/ Tarasa apa apa ka upload vid mcm tu? Haish. Idk what to say.


Kenal Nur Feetri? Takenal? How about, 'sore eye' or '5mc'? Okay, mesti ramai yg kenal hahahaha. That girl kindda cute right? Tp sygnya, 'duckface' yg melampau tu dia di jadikan parody yg agak kurang hasam. Agak kesian... Today, I met new utube's user, name : Tsara Nabilla. I never heared her name before. Tatau la korang pernah dgr or tak. Tapi dia punya parody sore eye utk kutuk Nur Feetri punya sore eye sgt teruk, seriously, I really meant it! Nur Feetri you better than Tsara :}


This vid from Tsara :




This vid from Nur Feetri :



Buad lah undian sapa lagi okay. Parody or Original? :} Tapayah la nk hina sgt diorang ni, myb diorang just mencari kegembiraan dlm hidup *ceeewwwaaahhh.

Tapi , tak smua vid dlm youtube teruk, cthnya Najwa Latiff, Ainan Tasneem, Encik Mimpi, Tasha Mashahar, and more la, aku listkan yg familiar la k? Diorang upload vid bakat diorang. Kita pun boleh layan banyak lagu parody yg best best dari Encik Mimpi. Layan lagu Tasha Mashahar and blablabla. Bestkan? Yuna pun menyanyi dlm Youtube. Youtube ni best jika tidak di salah gunakan ;)

Kalau bukan bidang nyanyia, mcm Mat Lutfi, best jugak kan? Walaupun agk gila sikid, :3 Youtube jugak ada yg gunakan utk upload ttg agama Islam, apa yg salah apa yg betul dlm Islam kan? :)
Ada jugak girl yg bud tutorial how to wear tudung bawal, shawl and more la. Kan baik mcm tu! Fesyen tudung yg membuatkan perempuan ingin bertudung ^^

Youtube juga boleh di gunakan utk buad tutorial edit gambar, buat animation, and mcm mcm la, berguna dan berinfokan? Mesti ramai yg minat nk tgk mcm tu, termasukla aku muahhahaha. Kalau terlepas Maharaja Lawak boleh search je dlm youtube tu, sngkan? Lagipun skrg Astro pun ada package recording kan? Lagi best :)) Banyak kemudahan sebenarnya Youtube ni, tp di sbbkan kesalahan dua tiga org user terus youtube ni berbusukkan. hihik mcm lawak pulak bunyi words tu :b tapi betul lakan? Okayla, aku rasa, aku stop takad ni ja.

Sebelum tu, aku nk kongsi la sikid, aku mmg minat dgn Encik Mimpi. His voice, his joke in vid emm, semua lah! Aku suka sgt sgt, tambah-tambah his own song, title : Aku dan Kamu. OMG! So cool okay cool! Nak dgr? Listen this.


Bestkan? Oh Encik Mimpi, why are you so mysteries ? :*

No comments: