Tuesday, December 04, 2012

Perjalanan Cgc Blogspot

Entry kalini aku nak ceritakan pasal blog aku ni yang dah berusia 2tahun lebih. So, lets start story about chubbygurlzchumill [dot] blogspot yg dulunya hanya blog yg biasa, tak cantik, tak menarik dan tak mencecah 10 page view pun sehari. Tp kini, Alhamdulillah, blog ni dah berwajah, dah difollow 850+ followers yg setia menjenguk blog sederhana ni. Terima kasih sgt sgt. Tak lupa juga kpd semua blog yg sediakan tutorials yg sgt berguna dan memantapkan lagi blog cgc ni. Terima Kasih.

Dulu, time 1st time berblogging ni mmg pening kepala sbb pening dgn codes yg kalau di lihat mmg mencacatkan otak org yang tak pernah sentuh bab-bab blog ni. Tp dlm seminggu shj, aku dah dpt biasakan diri aku dgn kehidupan sbg seorang blogger. Aku dah pandai edit blog dan boleh mengedit blog blogger lain. Lama kelamaan, aku ambil tempahan header dan edit blog yg mengenakan bayaran melalui topup. Hehehe.  Pd tahun 2011, blog aku meningkat naik dgn mendadak slps aku sediakan pelbagai tutorials yg dicopy dari banyak blog dan ada jugak 30% drpd tutorials tu haslil godek aku sendiri :D Lepas aku sediakan tutorials, aku merajinkan diri utk menyediakan goodies utk blog user yg hebat belaka. Sekali lagi, blog aku melakukan lonjakan saujana yg xpernah aku duga.

Aku selalu direquest utk join GA dan contest dari blog yg boleh digelar ‘otai’ dalam dunia blog. Aku di invite ke  group Blogger dlm facebook. Meriah sgt blog aku time tu. Talama slps tu, aku mula majukan blog ni dgn menyediakan page difacebook. Skrg liker dah lebih 200+ terima kasih kpd liker di facebook. Aku jugak sediakan blogger pin post group di facebook. Kdg-kdg aku gembira bila jumpa blogger-blogger dan ada sesetengah dari diorang pernah dgr dgn nama blog aku. Aku rasa hepi sgt sbb blog ni kiranya dpt sambutan jugak la :D Hahaha.

Cuti sekolah ni aku dah sediakan tempahan utk mengisi masa lapang aku dan mengisi kredit aku :p Walaupun xdpt sambutan seramai dulu, tp masih ada. Bagusla jugak dari xda langsung kan? Maybe sambutan xmenggalakkan sbb dah banyak blog yg menyediakan tutorial dan 90% blog’s user pandai buad header sendiri, pandai design blog sendiri dan dah faham mcm mana codes tu berfungsi kan? Aku suka bila sekali-sekala berBW ke blog-blog yg tinggalkan jejak di Shoutbox aku tu, mcm mcm jenis blog, ada yg simple, ada yg comel dan ada yg cun meletup kebaboom! Jeles tgk blog yg cantik-cantik nuh. Haihh. Blog aku bila lagi ek? Nantila ya. Bg aku mcm ni pun okay pe. Hihihi.

Dulu, bukan ramai mana pun sign up blog. Tp sekrang hampir 1000 dari friends dlm facebook aku ada blog. Oshem! Bila ramai-ramai, baru best, mcm mcm cerita boleh aku baca setiap hari. Hohoho! Mengisi masa lapang dan mengetahui info-info menarik yg aku tapernah jangka aku akan tahu. Blog Best! Aku rasa, aku akan kekalkan URL blog ni even Nampak keanak-anakkan, tp URL ni menyimpan beribu kenangan dlm hidup aku. Dari aku masih kebudak-budakkan sampai la aku dah berfikiran agk matang spt sekarang.  Aku syg blog aku sampai bila-bila. Semoga blog ni membantu manusia yg nak mendekatkan diri dalam dunia menulis neh okay. Have your sweet dreams. Baca doa before tidur dulu, Bismikallahumma ahya wa amutu.

No comments: