Thursday, March 21, 2013

SPM batch 95'

Assalammualaikum,
Jadi hari ini adalah hari berhistory torytory la utk semua budak 95' kan? Terdapat 15793 calon SPM memperoleh straight A bagi semua mata pelajaran yang diduduki, peningkatan 0.13 peratus berbanding 15,079 calon pada 2011. Tahniah kpd 10 orang pelajar straight A's SMK Dato Sheikh Ahmad, Perlis iaitu sekolah aku sendiri hahahaha! Alhamdulillah, sekolah aku 100% lulus. :-)

Hari ni kan, aku mmg terasa hati sangat-sangat. Tak tipu. Hm hm :-( Banyak dugaan dkt sekolah. Tp, ada jugak la pengubat hati ni time dkt library :-) Aku mimpi apala time tidur dalam kelas tu yg tringat nak ikut p library tu kan? Xmenyesal beeeebb~ Suka sgt-sgt. Dalam library lawak gila kot! Pakat dok panggil macam-macam hahaha, Eykah dgn Wica lawak gila. Siti deret kena kucai ja. Kesian dia, :-) Wani tak join, mau dia ada lg best rasanya, nak join mendanya, mai sekolah nampak dkt teratak tuja, lepas tu hilang entah kemana. Harini tak belajar pun. Okaylakan, sbb baru habeh exam ja :p Result aku not bad la. Yg paling bersyukur, sejarah aku xfailed, alhamdulillah. Syukur gila kot :D Berkat doa, usaha, nota bagai tu. Kena study kuat gila-gila lagi. Target aku tahun ni, nak jadi baik. Serius weh. Dah rasa dh PMR dpt tak seberapa dulu. Rasa dh down dia mcm mana. Xmau rasa mcm tu dah kalau boleh. Lagipun, nak buad mak happy dgn aku jgk. Tamau pikir soal hati, nak set dlm kepala belajar shj.

Aku jugak tgh berubah pelan-pelan. Aku sgt perlukan sokongan. Tp, setiap kali aku nak berubah mesti ada ja syaitoooon duk kacau. Tarik aku mai dkt laptop ni. Tarik aku pi ambek headphone tak pun earphone. Ataupun keluar tgk tv. Argh! Tension kot! Kena kuad iman mau laguni. Hahaha. Nk berubah bukan secepat kilat kan? Perubahan tu kena paksa jugak supaya lama-lama jd iklas dan kebiasaan kan? Tamau jadi stubborn, panas baran and all that bad things anymore okay. Tahan la diri dari buat benda yg merosak diri sendiri dua tahun ja. Lepas tu habis exam spm, relax la aku seberapa yg boleh kan? :) Aku kalau nak bagi semangat, aku suka bygkan future aku. Planning mcm-mcm. So mulalah semangat dtg laju jeee. hahaha. Tp, tahun ni aku agk matured k xD Pikir panjang dh before buad apa-apa keputusan tuh. Perubahan yg lot of fun. Serius aku ckp, rasa mcm beban dlm hati yg dipendam sebelum sebelum ni hilang mcm tu ja. Suka :D
Anyway, ni antara result yg aku dh dpt setakat skrg, math mod, sejarah, science dan ekonomi. Result aku tak seteruk yg aku bayangkan. Thanks to Allah. K guys. I wanna stop here okay? Oh oh! Perlis so cold tonight!

No comments: