Thursday, March 28, 2013

Sepanjang Cuti

Taboleh tidur la pulak aku malam ni, dah la esok ada kelas sejarah. Haih..
So, lets talked about my holiday. Maybe its not to interesting, but it enough when I got a lot of fun as well. Macam mana dgn korang? Have fun or moooooodddyyyyy jea? Come on! Wake up and enjoyed your life man~ ;) Ptg tadi, along dah balik Shah Alam dah, sunyi balik la rumah ni. Kalau ada dia riuh-rendah dibuatnya. Aku pulak naik pening kepala dgr mak yg sememangnya banyak mulut ditambah pulak dgn along. Ya Allah, kalau rumah ni boleh bercakap, mesti dia suruh depa dua diam aku rasa --'


Bila along balik, semestinya berjalaaannn merata ha. Bukan reti duduk senyap, dah la gemok hahahahaha. Second day dia dkt Perlis, dia ajak gi swimming dekat pool Stadium, tapi tajadi sbb stadium in construction utk Sukma kot. So pi la jalan-jalan dkt kangar ja. Bosan jgn cakapla, tak terkata. Dah la ayah bagi chance hubby along drive kereta camry ayah. Oh my! Mmg tapercaya k. serious tacaya. Bukan senang ayah nak harap org lain drive kereta dia, tambah-tambah camry tu. Dalam kereta terus aku cakap "mesti harini hari bertuah abg man" hahaha. Sampai mcm tu sekali la! XD kami tak pergi kami adik beradik ja ronda kangar, kami ajak sepupu abg man sekali. Kak nomnom? Er, idk what her name as well --'' but ada nomnom la dkt belakang tuh. Dia student Uitm. She soooo cute, putih gila mcm korea hahahaha!



Time balik tu, kami makan cendol pulut dkt Fatinnaz Corner, sumpah sedap. Aku bukan senang nak makan cendol, tp aku tak order yg ada pulut tu, aku tasuka pulut. Aku oder yg biasa punya, fuuhh!~ Sedap kot! Waaaaa. Dah la ada beruk depan kedai dia, tp bear jala. Hahaha. Dulu dia letak tiger, dari bapak tiger sampai ke baby tiger. Pelik-pelik la kedai tuh. Cuba letak yg betul-betul bukannya bear, konfem aku tak jejak kaki dalam kedai tu selagi binatang tu semua ada. Pastu malam tu buad makan stemaboat dekat rumah, sedap tak terkata aduhai~ Ada mcm-mcm mmg kenyang la ha! Gemuk aku mau cuti lama-lama kerja makan makan makan makan. Tu ja aktiviti dalam rumah. Dah la rumah penuh dgn makanan! Enjoy sgt time makan dgn family neh. ^_^ thats what we called love. Kemarin, along ajak pi cmart ja, nak beli kasut utk aku, tp size kaki aku nikan size kaki "anak raja" limited sgt size dia, semua kasut yg aku bekenan semua takda size. Sakit pulak hati aku ni! Pastu cari punya cari, along cakap jum pi alor star ka jitra ka. Tup tup. Terus pi Alor Star. Penat kot, sampai pun dah pukul 7.45pm mcm tu. Beli-beli, time balik beli Kfc, dlm kereta dah habeskan Cheezy Wedges dah, kononnya makan panas panas sedap. Siap dgn krusher Oreo and Chipsmore lagi. Mmg kena laaa! Sampai rumah makan laa ramai-ramai :D Sampai rumah pun dah pukul 10pm+ dah. Pastu malam tu, karaoke pulaaakk. Sakit tekak-tekak!



Habes cerita pasal kemarin, harini along balik Shah Alam dah, aku layan I Miss You dari ptg sampai la pukul 10.37pm td. Lama kaaann? Bengkak habes mata-mata neh nangeh punya pasal. Tp sweet la cerita tu, ada lagi ka lelaki yg sygkan seorg perempuan sampai sanggup tunggu 14tahun lamanya? Tak pernah bercinta selama menunggu perempuan tu kembali walaupun dia tatau pmpuan tu hidup atau mati! Ada lagi ka lelaki mcm tu? :') Kalau ada, beruntung hamba Allah tu kan? Cinta yg paling indah yg Allah anugerahkan utk dia. Aaaa. K laa, malas nk ingat, sedih sgt cerita tu, apa pun. Aku suka hidup aku skrg. Thanks Allah. Thank You :'( Lama tak rasa bahagia mcm ni. Walaupun aku skrg tak perlu kesah pasal topup, batery full or tak, pujuk memujuk bagai. Tapi aku dah rasa bahagia mcm sebelum aku mulakan perangai aku dulu. Alhamdulillah Alhmadulillah! :D Good night all :-)

Kalau kita sedang rindukan seseorang, itu bermakna, Allah telah tautkan hati kita dengan hatinya. Allah Maha Mengetahui isi hati kamu.