Monday, March 04, 2013

Rahsia tidak lagi rahsia


Assalammualaikum dan Selamat Malam!
Bila entah tp rasanya bila entah tu yesterday kt? Ada gigirl with name Nourul Syarfieqa (facebook's name) ni minta aku ajarkan mcm mana nak mencomelkiutkan blog without sidebar like me, waaahhh. Bangganya bila ada gigirl nak tau. Hahak. Okay first of all, aku nak bocorkan satu rahsia, jgn risau bocor bocor pun takda air yg keluar \tak lawak/ aku BUKAN BLOGSKIN USER harap maklum. Aku sgt-sgt bengap pasal blogskin. Aku cuma menggunakan simple template dari aku start berblogging sampai sekarang tapernah tertarik utk bertukar template sama sekali sekalu sekilo pun. Aku termat 'selisaaaa' dgn template ini! :D

Rahsia kedua yang aku akan bocorkan lagi utk mencantikkan blog yang tidak bersidebar adalah dgn membuang sidebar yang ada dalam blog anda. Lawak tak? Or tak dpt tangkap lagi apa yg aku tulis? Cuba baca balik 'utk mencantikkan blog yang tidak bersidebar adalah dgn membuang sidebar yang ada dalam blog anda' okay tak gelak? Fine.

Rahsia ketiga, pastikan entry yang korang akan sediakan jenis font, size font amat sesuai seperti pinang dibelah dua okay? Cth aku, aku guna font Verdana yang bersize 8.5pt shj. Rahsia yang sememangnya buka rahsia pun adalah aku melengkungkan border blog aku supaya nampak lebih omey :3 Utk buat border melengkung adelaaaahh begini caranya :


{ Nyanyi lagu begini caranya shj }
  • Search .main-outer {
  • Copy code di bawah dan paste bawah .main-outer {
border-radius: 50px 50px 50px 50px;}

  • Tapi kalau tanak border melengkung biasa korang boleh search DI HELLO KITTY untuk jenis border yang lebih wow gituh. 

Selepas itiuuuuu, rahsia yang kedua adalah aku menyediakan menu tab yang simple sbb tanak bagi nampak semak sgt. Yg tu aku taboleh ajar dkt sini tapi korang bolh refer menu tab jenis lain di sini MAS ERMA , MAS ERMA. Lepastu, kalau nak buat blur blockquote mcm aku mcm ni :


BLUR BLOCKQUOTE NOMONYO
Click BLUR BLOCKQUOTE TUTORIAL okay?
Aku jugak turut memastikan blog aku sentiasa ringan dan laju loading semua page dgn cara....


READ HERE }


Ha, tuja rahsia yang aku bongkarkan, jaga simpan baik-baik tau? Night :*

Yang menaip just now,
Mas Erma Binti Azni 
{ 6teen years old }

Candid teruk haha -_-

No comments: