Friday, January 18, 2013

Sabar , Senyum

Assalammualaikum
Aku penat sgt harini, tp tetap nak mengisi kekosongan blog aku ni. Ya Allah, tersangat berat ujian yg aku terima Januari 2013 ni. Berat hati nk bersabar, penat mata nk menangis, sakit mata yg melihat, berdarah telinga yg berdengar. Tujala yg mampu aku umpamakan :( umur mcm aku ni, sepatutnya hanya pikir belajar, pikir benda yg menarik, tp tidak aku. Penat kalau mcm ni, setiap hari setiap masa. Mak aku masuk ward hari Rabu haritu, tp time tu dh dkt pukul 1am dah. Kira hari Khamis la. Aku tau apa yg mak aku tanggung, aku tau seksanya mak aku bawa semua masalah yg ada ni. Allah ja tau..

Dlm pukul 11pm mcm tu, mak aku jatuh & dpt serangan jantung yg boleh tahan serious. Malam tu mmg aku menangis tak mcm sebelum-sebelum ni. Aku rasa mcm mak aku nk tinggalkan aku ja time tu. Sumpah hati aku mmg penuh dendam time tu. Aku marah aku geram aku sedih aku bengang, mmg mcm-mcm aku rasa. Tp aku hanya umur 16tahun yg tadak sapa pikir perasaan aku & anggap aku mcm tadak perasaan LANGSUNG! Aku ketepikan kejap marah aku tu, paksu nk bawa mak pergi pmc, tp ayah halang dia ckp nanti jadi apa-apa time otw mcm mana? Ayah suruh bawa pergi hosp. kangar ja. Tp kami tau masalah mak skrg ni dh xboleh terima ubt dari hosp. tu, dia cuma boleh terima rawatan & ubat dari pmc je.

Kami biar mak okay sikid biar dia boleh gerakkan badan dia sikid, baru kami bawa g pmc. Maksu & paksu follow kereta kami. Kami smpai dlm pukul 12:30am mcm tu, terus berhenti di bahagian kecemasan. Air mata aku mmg taboleh berhenti bukan sbb sedih tp sbb geram. Allah ja yg tau apa yg ada dlm hati aku time tu, mcm nk jerit kuad-kuad ja dlm kereta! Ergh. Tp sygnya, hanya dlm hati sj aku mmpu jerit.. Ada doktor check mak, dia pun xberani nk kasi mak apa-apa ubat. Tp time tu dia benarkan mak balik, tp mak nk duduk dlm ward. At first, ayah not allowed. But, I agreed if my mak stay in ward for a few days. Then ayah bagi, tp dia ajak aku balik. BUT! If aku tak teman mak malam tu, mak akan dihantar stay dlm ICU. Mak tamau, maksu pun pekeras jugak nk bg aku teman mak aku malam tu, lastly ayah biar aku jaga mak aku malam tu. Bawa beg naik ward lepas ayah pergi bayar payment yg dikenakan.

Kemarin, kami ingat dah boleh balik, rupa-rupanya taboleh lg sbb mak aku belum stabil. So, kemarin sehari aku berkawad dlm ward. --, sgt bosan. Phm x bosan? haihh, so disebabkan takde astro aku terpaksala melalukan xtvt WAJIB aku dulu-dulu iaitu? INI!



Hahhahaha. Siap buad internet sehari dlm phone, utk mengisi hati yg ALONE .___. then, lunch pun makan sorang-sorang. Dah la berapa hari dh aku xda selera makan, makan sikid ja dkt kedai tu tp kenyang. Kalau dkt rumah aku mkn mcm tu, knfem perut berlagu Demi Cinta. Hihihi. Pastu adala mak kena pergi jumpa doktor apa. Malam tu maksu, sepupu, makcak & pakcak mai. Sembang-sembang dgn mak. Aku dgn spupu pergi beli mknan dkt kedai dpn hospt tu. Pastu dh hantar mknan dkt diorang, kami lepak dkt luar ward~ Xlama lepas tu diorang pun balik. Kenapa mcm bosan sgt story aku ni? hahaha. Pastu harini, b4 mak boleh balik, aku pergi settlekan bil dan minta bil yg lama-lama sbb ayah nk. Siap semua tu, tunggu maksu dtg and kami baliikkkkk. Sebelum tu, kami singgah makan dulu :)


Tahun ni xkan jd sehepi tahun lepas. Sokay mcm aku ckp "Biarpun air mata yg mengalir brmula dr mata kiri yg menandakan berjuta kesedihan, tp air mata kebahgiaan tetap mengalir dr mata kanan. Jd bersbr sepedih manapun, kebhgiaan masih akan wujud"

2 comments:

Nurul Ainaa Che Anuar said...

semoga mak awak sembuh ya. la tahzan adek =)

msermzni said...

Thanks for your Do'a :')