Tuesday, November 13, 2012

Love is Cinta



Thanks Along sbb susah ja beli beg neh. Lebiuu <3

 #1 LoveCinta

Maniskan perkataan Cinta bila kita sebut? Tapi dalam kemanisannya begitu ramai yg terluka kerana dia. Ramai yg menangis kerana Cinta tapi siapa peduli? Sapa kisah hati mereka dilukai beribu kali kerana Cinta tu? Malah, manusia kini makin dicari cari Cinta setiap hari. Jodoh dah seakan tak dipercaya lagi. Masing-masing ingin ada seseorg yg ingin dicintai, kononnya. Ada yg mati kerana Cinta. Masih xsedarkah? Cinta buad manusia menjadi kejam! Cinta buat kita lupa ttg diri kita sendiri. Cinta boleh buat kita tak sygkan nyawa kita lagi. Cinta buat kita lalai setiap hari. Cinta bukan sesuatu yg boleh kita buat main. Cinta hanya diungkap bila HATI mmg betul betul ada Cinta. Bukan sekadar nafsu syaitan shj. Cinta. Zaman sekarang susah utk mencari seseorg yg tiada kekasih tak pernah berCinta dan tak pernah menunggu Cinta. Ia bagai 1 nisbah 100. Tak percaya? Cuba tanya kwn-kwn korang. Masih adakah yg belum pernah berCinta? Mungkin ada tp selepas org yg ke-55 korang tanya. Hahaha.

Cinta kalau mengikut kamus dewan bahasa bermaksud, perasaan sgt syg antara lelaki dan perempuan. Pondan terkecuali. Ehhehe. So faham skrg? Cinta bkn sekadar diungkap tanpa perasaan yg paling penting iaitu kasih syg. Cinta bukan mainan rugby yg semua org rebut. Cinta hanya utk seorg shj. Cinta bkn satu permainan, tp ia pemulaan sebuah tanggungjawab. Cinta yg ikhlas adalah bila kita berniat utk menikahi kekasih kita tu. Cinta bukan hanya memandang rupa yg indah, kekayaan di dunia dan HOTnya saja (faham kan?) tapi Cinta dtg dari mata turun ke hati. Cinta xpernah kita sedar mana dtgnya, mana permulaannya dan mana akhirnya. Cinta kpd manusia adalah satu hadiah dari Allah sbg teman hidup kita, bkn sbg ‘tuan’ kita. Jgn pernah menjadi hamba Cinta k? percayala, tanpa kita cari si Cinta tu pun, pasti Cinta akan dtg dan inshaAllah kekal smpai nafas yg terakhir jika si Cinta tu sebetul-betulnya jodoh kita. Allah sentiasa beri yg terbaik utk kita. Kalau sekali kita pernah dibunuh oleh Cinta, mungkin itu satu pengajaran utk kita supaya lebih berhati-hati dlm memilih hati sbg teman hati.


Aku harap, kita dpt Cinta yg paling baik, dan dpt membahagiakan kita. Biar Cinta sampai ke syurga :) itu yg semua org impikan right? InshaAllah kita dpt anugerah tu. Tapi kalau nak berCinta tak salah, jaga batas k? Selamat malam. :*

2 comments:

Mimi Mimot said...

Nice entry :) Bermakna sangat.

Mas Erma Azni said...

@Mimi Mimot Thanks. Just a simple entry i guess :)