Sunday, June 02, 2013

A week in love with holiday


Aku seronok sangat sangat sangat first week cuti aku. Aku ke Pulau Pangkor. Oh sebelum tu, aku takda suara skrg ni. *menangis* okay, sambung!
26 Mei 2013
Kami bertolak dari Perlis ke Pulau Pangkor lepas subuh. Awalkan? Well, ayah aku. :P Dah la, tara nak sampai tupun, bukan main tak jumpa jalannya. Penat pening semua ada, nasib baik la ada GPS. Tp tetap taleh pakai jugak -o- aptb betul... Kami naik dari TLDM Lumut. Masa sampai jeti tu, punyala susah cari parking, pening kepala aku pusing banyak kali. Fuuh! Lastly, letak kereta tepi tiang agihan parking ja. Hahahaha. Lepas dapat parking, kami jalan kaki untuk makan tengah hari dulu dekat kedai makan berhampiran. Lepas makan, kami pun pergila ambil tiket. Kat situ berasak-asak orang dengan panasnya, dengan orangnya. Walaweh, sesak jugak di buatnya. Kami naik feri dalam pukul 2pm. Time nak naik feri satu hal. Dengan org yg keluar feri, dgn yg nak masuk. Ya Allah *speechless*

Lepas bersabung nyawa nak masuk feri *cewah* kami pun dapat la tempat duduk yg selesanya :D Masa dari jeti TLDM ke Pulau Pangkor cuma ambil masa 30min ja. Kejap jakan? Dah turun  dari feri di destinasi yg dituju. Mmg aku happy lakan? Sbb duk bayang aircond ja, panas gila kat situ. Burn muka aii okeeeyyy :p Tapi! Sedihnya... Kena tunggu van resort. Aku dalam hati WHAT?! tension gila. Tunggu punya tunggu, akhirnya sampai dekat 15min jugak la tunggu van tu pun. Kami pun dibawa ke Teluk Dalam Resort, wuhuuu. Ambil kunci bilik semua,jalan cari no. rumah 158 dan akhirnya jumpa :D inilah rumah yg disediakan di resort ni:

Cantikkan? Layanan di sini jugak boleh tahan. Malam yg kami sampai ni, ada kejadian blackout! Dah la, aku oder makanan -_- nasib baik la, aku ni kalau berjalan jauh aku susah lapar. Hohohoho -o- lama gila kot! 2jam lebih rasanya. Sampai kami tidur dalam panas la..
27 Mei 2013
Harini, adalah hari yang paling awesome semasa aku bercuti di Pulau Pangkor ni. Kenapa? Sebab aku naik Jet Ski yg sememangnya aku takut!!!! Kami bertolak ke pekan lama pangkor dan naik bot dari sana. Mak aku ni geli pasir, punya la bising mulut dia bila dgr-dgr pakcik yg bagi set snorkeling tu cakap kena buang kasut utk naik bot ke Coral Island. Hahaha. Lawak gila ha. Naik bot tu pun satu hal. Mak aku duduk kerasa badan ja, hihihi. Actually aktiviti asalnya, snorkeling tp disebabkan ombak terlalu kuat, abg tu cakap better tapayah sbb bot yg kami naik tu, bahaya kalau keadaan ombak mcm ni. So, dia bawak pergi Coral Island utk mandi laut and layan aktiviti laut kat situ. Kiranya, keluar dari package asal la. sini gambar kami dekat Coral Island!~

Awesome !
Naik bot, pruut pruut. Hokhok! Dah la, aku stay sorang-sorang dkt belakang, seyauuu
Ini Coral Island, beribu orang! 


Before telan air masin -_-
Smile seikhlasnya bila dah tak takut naik jet ski! ^^
Me w/ brother in law again! :3
28 Mei 2013
Island Tour and City Tour adalah aktiviti hari ini! Just round Pangkor. Nak letak gambar jela. Biar gambar menceritakan segalanya *wakluuu* hahahhaa~


{ Kanak-kanak riang }
Ini adalah ketuk-ketuk pisang. Isteri driver van kitorang buatkan utk kitorang, baik sangat-sangat. Hihik. Terima Kasih makcik. Oh! Ia mmg sedap ^^

Malam tu pulak, pihak hotel sediakan BBQ. Okay, mmg kenyang gila malam tu, dah la petang tu petang berjalan dgn panasnya, dapat pulak sedap sedap makan malam tu. Kelia! Balik ke bilik terus kemas barang sebab esok dah nak bertolak balik...
29 Mei 2013 
Jam 12pm kami dah ada dekat lobby utk tunggu lori angkut beg dan van resort utk hantar ke Jeti. Alaa, sedihnya. Dekat sini relax sangat tau. Tenang ja, macam takda nak fikir apa-apa ^^ nyaman jaa. Petang-petang boleh lepak tgk laut dekat resort tu, cantik dan best ^^
Ciptaan Allah itu indah dan menenangkan.. :')
30 Mei 2013
Akceli, aku tak balik Perlis terus. Aku ikut along dan abg ipar aku ke Shah Alam dulu. Hohohoho. Seharian dirumah along baca komik 'Lawak Kampus' yang sememangnya sejak dulu lagi komik fave aku :) Time ni aku demam panas gila gila gila gila dan jugak gila pun gila. Komik yang aku layan dan cerita korea heeee.


31 Mei 2013
Kami bertolak dari Shah Alam balik Perlis pada jam 6pm dan sampai di rumah jam 12:15pm. Dan tamatla perjalanan cuti seminggu. Fuuuhhh. :P
1 Jun 2013
Sekeluarga makan steamboat di Embun Dingin! Had a perfect holiday with family. Love u'ols :*

No comments: