Sunday, April 14, 2013

Bogoshipeo

Alhamdulillah, harini aku dah tamatkan cerita I Miss You dengan penuh tangisan. Aku rasa, kalau aku jadi heroin dalam cerita tu, aku takkan pernah menyesal dgn hidup aku. Walaupun pelbagai perit yg dtg, pasti ada seseorg yg sgt sayangkan dia di sisi. Saat dia perlukan teman, pasti ada yg menemani. Sweet sangat sangat. Aku suka cerita ni sbb cerita ni dpt mengingatkan aku dgn hidup aku, memori aku, perjalanan dan bertapa beruntungnya aku. Bukan mudah utk kita bangun pagi, walaupun kita tau benda yg sama akan berlaku, tp kita tetap bangun dan hadapi hari kita dgn segala cabaran, kesedihan, penat, ketawa dan paling penting kasih sayang.
Dalam otak aku skrg ni, selalu terpikir, masih ada lg ka lelaki yg sanggup menunggu seorg perempuan yg dia sayang utk jangka masa yg lama? 14tahun? 25tahun? Sedangkan dia tatau apa org yg dia sayang tu hidup atau mati? Mencari tanpa jemu, menunggu dgn penuh kesabaran? Ada lagi ka? Aku tak pernah pikirkan kawin. Jujur aku tasuka bila aku timbul perasaan mcm suka dgn sumone. Aku tasuka. Sgt sgt tasuka. Maksud timbul perasaan sayang yg melampau mcm fall in love? Hm. Aku selalu bagitau mak aku, aku tanak kawin. Seriously. Aku takut. Tp aku tatau apa yg aku takutkan. Mmg happy tgk along n angah aku, mcm bahagia ja diorang tp, aku tetap dgn "tanak khawin aku"...
Aku harap sangat, future husband aku (tu pun kalau aku kawin) seorang yg penyayang, caring, dan taat kpd Allah walaupun dia bukan seorang ustaz. Cukuplah sekadar tahu ttg Islam dan jaga batas dlm melakukan apa jua. InsyaAllah. Paham aku, lalui saat suka dan duka dgn aku. Habiskan waktu semuanya dgn aku. Dalam otak dia cuma aku. Bahagiakan aku. Sentiasa menghapuskan segala kepahitan dalam hidup aku dan mencipta memori yg indah. Drama ja semua tukan? Hahaha
Oh oh, berbalik kpd cerita I Miss You tu, sebenarnya, cerita Korea. Semua comel belaka! Scene yg paling aku suka dalam ceritani adalah :


Ada banyak lagi, tp aku publish yg ni jela k?
Saya Rindu Awak. Bogoshipeo. I Miss You. 

No comments: