Friday, July 26, 2013

Perbezaan Per Deal Dan Per Click - Churp Churp

Assalamualaikum...
Mas nak share lak perbezaan antara per deal dan per clik dari Churp Churp yg makin ramai yang guna ni.Ramai yang dah tahu dan ramai yang tak tahu. So, mari baca serba sedikit info yang akan Mas kongsikan k?


Churp Churp
 nie bukan kita daftar and share suka suki je. Kita mesti lah tahu apa yang blogger atau visitor blog kita nak. Jadi sebelum korang share, korang kena pastikan iklan yang korang share boleh membawa keuntungan kepada korang dan pembaca blog korang. Pemasaran yang terbaik adalah fokus utama korang ok?! Kalaulah blog korang ramai pembaca dari kalangan student or budak-budak under 18, aku sarankan korang tak seharusnya letak link iklan Churp Churp yang berbentuk per deal. Cukuplah korang letak iklan per clik. Tapi, kalau blog korang dikunjungi oleh pembaca yang dah bekerja dan suka shopping online korang patut letak iklan per deal kat blog korang atau korang leh letak dua-dua iklan sekali.

Sekarang Mas nak bagitau apa perbezaan per deal dan per klik. Okay, mula-mula Mas cerita pasal PER CLICK dulu. Contoh iklan per clik. Korang klik dan tengok apa kandungan dalam page tersebut. So korang akan dapat lihat hanya ada iklan sekadar mempromote jekan? Tak ada iklan yang menjual sesuatu barang pun right? Per clik ialah korang akan dapat RM0.20 hingga RM0.40 dari setiap klik dari orang ramai. Kalau sepuluh orang klik so korang akan dapat RM1.00. Sehari korang hanya perlu menabung dengan Churp Churp nie dan target RM0.20 sehari pun dah cukup. Bak kata pepatah, sikid-sikid lama lama jadi bukit ^^

Untuk PER DEALContoh iklan per deal. Bila korang click tu, korang akan nampak seakan site jualan online right? Iklan tu berfungsi apabila setiap kali orang membeli dari page link Churp Churp yang korang share tu korang kan dapat income sebanyak mana yang ditetapkan oleh pihak 
Churp Churp.  Maksud keseluruhannya ialah korang dapat komishen dari iklan yang korang promote tu. Lagi ramai orang beli, lagi banyak income untuk korang.


Faham? Jum daftar Churp Churp untuk kumpul duit raya. Hikhik ^^

4 comments:

Diera Tekikushika said...

churp churp dah lama remove sebab pemalas sgt nak update hahaha =)

msermzni said...

@Diera TekikushikaYeke? Tkpe la :)

Unknown said...

saya pun guna churp churp juga .. lambat nak naik duit dia .. kena sabar la :)

msermzni said...

@cik nyoonyalita Babe, bukan lambat naik. Ekceli, Churpchurp paling cepat. Tapi kena ada visitor yg click. Kena pandai promot supaya org klik. Baru income :)