Friday, November 25, 2011

Jodoh Tak kemana


Tadi mas ada baca satu short story kat facebook mas. agak best la cerita dia walaupun pendek, cerita ni seolah2 mcm bagi nasihat supaya jauhkan diri dari "couple" sbb ia ke arah maksiat.. 
....................................................................................
Dua dua pasangan kekasih ni ada pegangan agama yg kuat, yg lelaki tu namanya Sharil & yg perempuan namanya Syuhada.. sejak mereka berkenalan, mereka semakin rapat dan saling mempunyai rasa cinta dan syg antara satu sama lain tapi sygnya mereka berdua tidak pernah bertentang mata lagi, hanya mendengar suara shj.. satu hari kwn kpd Sharil keluar dgn seorg perempuan lalu Sharil menegur kwnnya, bahawa perlakuannya itu seolah olah mendekati zina, tapi kwnnya tiba tiba marah dan mengata kan Sharil juga sama ja sbb mempunyai hbngan istimewa dgn Syu.. tapi Sharil mengatakan mereka cuma kwn rapat dan tak pernah berjumpa pun. lalu kawannya menanyakan, adakah Sharil lupa dgn zina hati yg pernah dy ceramahkan dulu? Sharil terdiam, malam itu dia tidak keluar dari biliknya, dia menelefon Syu dan menanyakan adakah Syu mencintai nya, dan jawapan Syu adalah YA. Sharil semakin buntu, keesokkan harinya.. Sharil text Syu dgn mengatakan dia udah tidak tahan dgn hubungan mereka dan dia minx Syu jauh dari hidupnya. Syu yg terkejut menelefon Sharil berkali kali tapi x di angkatnya, Syu menangis dan dia yakin, sharil meninggalkan dia tnpa sebab.

Tiga bulan berlalu.. Syu menjalani hidup tanpa Sharil di hatinya.. masih tiada lelaki yg boleh menggantikan Sharil dlm hatinya.. dia membuka email yg tiba tiba masuk ke dlm inbox ym nya.. tergetar getar tangannya saat membuka email yg bertajuk Cinta Sejati dari email Sharil. Selepas membaca semua yg ditulis oleh Sharil utknya.. dia kini fhm kenapa Sharil meninggalkan dia, rupanya utk menjauhi maksiat.. Dia tersenyum shj kerana dia berasa tidak menyesal mencintai lelaki yg beriman spt Sharil selama ini tp baginya, Sharil mungkin tidak akan kembali dan dia juga telah beritahu ibunya bhwa siapa yg menjadi pilihan ibunya, itulah jodoh dan itulah suaminya.., sehingga ke hari pernikahan syu menangis sorang sorang teringatkan kekasihnya Sharil sampai waktu akad nikah, Syu membuka matanya dah melihat di hadapannya adalah Sharil Aizam bin Mokhtar !!! betul kalau ada jodoh, tidak akan kemana :'>

No comments: