Wednesday, March 09, 2011

mai baca cerita cinta (komik ok )

Tadi aku baca komik . Err , mmg esok exam , tapi aku still ta buley buang hobi aku tu . -.- . Ok Ok ! smbong cita , tadikan aku baca komik , tajuk dlm komik tu : Cinta Itu Yang Terindah : Best ok ! Sumpah best ! nak taw ta cmna cita nya ? hehe . jum baca ! :D
Ada la swng boy nie , minat dekat swng girl . Boy n girl nie Form 5 . Si boy yg bernama : Jim nieyh mmg dah gilakangirl tu selama 304 hari ! Bagi Jim , Setiap hari dlm hidupnya bermula pd pukul : 2 petang sbb girl yg dia suka tu , akan muncul pada waktu tu setiap hari . Sejak 304 hari yg lalu lah Jim dah jatoh cinta kpd girl tu . Jim selalu ekori girl tu dari belakang ja . Jim telah masok kelas tuisyen girl tu kerana terpksa , sbb dia Cuma nk amek kesempatan masa bersama dgn girl tu . Lepas habes tuisyen , ada lagi satu aktiviti yg penting utk Jim . Iaitu , ‘menemani’ girl tu balek rumah . Tapi syg , ‘kehidupan’ Jim akan berakhir apabila diorang sampai di satu lampu isyarat  nieyh . Bila melalui lampu isyarat tu , Jim akn terus ke hadapan tapi girl tu akn membelok ke kiri . tu lah destinasi terakhir utk dwng setiap hari . Dah 305 hari Jim melepas sbb lampu isyarat ‘jahat’ tu yg sentiasa berwrna hijau utk pejalan kaki stiap kali dwng sampai . Semenjak Jim jatoh cinta pd girl tu , Jim mula menulis surat cinta untuk girl tu setiap hari . Jim nak luahkan perasaannya yg berbeza setiap hari.. Tapi pada hari ke 306 nieyh , Jim dah bertekad nk bagi kesemua 306 surat cinta tu pd girl tadi . Sbb , surat yg ke 306 itu adalah surat yyg terakhir sbb besok adlah hari terakhir kelas tuisyen.. Selepas itu , dwng ta akan berpeluang utk berjmpa lagi..
Keesokan harinya.. Jim hanya bergantung kpd lampu isyarat yg ‘jahat’ tu ja . kalau ia tak bertukar menjadi merah , semuanya akan berakhir ! Jim hanya berdoa kpd tuhan agar lampu isyarat tu bertukar menjadi MERAH ! Tiba-tiba !!!! Jim telah dilanggar kereta yg dipandu oleh org mabuk di saat lampu isyarat itu bertukar menjadi merah . Tapi Jim ta hiraukan bdnnya yg sudah tak buleh bergerak kerana terlalu saket . Dia bersyukur kpd tuhan krna memakbulkan doanya agar lampu itu bertukar menjadi merah . Di hospital , Selepas Jim sedar , Jim terlihat , ada bnyak surat di susun di atas meja di sebelah katilnya . Dia mengambil satu surat itu , Rupa-rupanya mereka berdua masing-masing menunggu lampu isyarat itu bertukar menjadi warna merah . Jim telah membaca surat yg telah ditulis oleh girl tu 2 tahun yg lalu . 

Best tak ? haha . Sumpah aku benci lampu isyrat tu ! >.< bodoh ! Menghalang Jim utk bagi surat tu at girl tu ja . B O D O . hahaha . Aku mmg mcm nieyh . Law baca komik pon aku leh mrh , nanges , gelak swng-sowang . besala , terlalu menjiwai . :p haha . Act , ada bnyk tajuk yg aku baca , tapi aku cita yg nieyh dulu la :D nanti law ajen aku cita komik yg aku baca lagi ekk :D.

No comments: