Saturday, July 13, 2013

Ramadhan, Air Mata Membasahi Pipi

Assalammualaikum..
Harini dah hari ke tiga kita menunaikan ibadah puasa dan menyambut tetamu kita iaitu Ramadhan. Alhamdulillah dah puasa penuh 3hari ni. Hehehe. Namun apa yang menyedihkan yang hendak aku ceritakan adalah dugaan Ramadhan yang tidak pernah aku sangkakan. InshaAllah, aku dapat menerima semua yang terjadi semalam dengan redha. Bertapa aku memaksa diri mengukirkan senyuman. Tetap gelak walaupun dalam hati ni, Allah jala yang tau.. Sakit sangat. Tapi akhirnya aku kalah dengan apa yang Allah benarkan mata aku melihat. Pedih sangat-sangat. Ok, time ni pun rasa lain macam dah! Hm..

Ada lagi cerita lain yang agak mengejutkan aku apabila student form 5 kelas akaun, Ammar. Telah Allah jemput dia kembali malam sebelum Ramadhan. Lemah satu badan bila dengar berita tu. Ada jugak 2 3 orang text bagitahu. Ya Allah. Semoga Yus tabah hadapi dugaan ni.. Al-Fatihah jugak untuk arwah. Dengarnya, arwah baik sangat.. Actually, dia xcdnt. Takziah buat keluarga arwah.. Aku tak sempat melawat dia selama dia dekat hospital dulu. Sedih betul. :(

Tapi selama 3hari Ramadhan, harini aku paling sedih. Berat dugaan yang aku dapat. Tapi tetap buat-buat kuat depan kawan-kawan. Hahaha.. :') Semoga semuanya reda dengan cepat. Amiinn.
I hope, someone will treat me like a queen :3

No comments: